Consultanță IT

 

Înțelegem cerințele clienților și obiectivele lor de business, furnizăm sfaturi strategice despre cum pot folosi noile tehnologii pentru a-și realiza obiectivele de business, gestionăm proiectele IT și colaborăm cu personalul tehnic intern.

Experiența ca furnizor de soluții software și echipamente hardware specializate, piața furnizorilor IT, situațiile complexe de care ne-am lovit, sunt atuurile și garanția care ne recomandă pentru analiză, sfaturi și recomandări pentru întreaga infrastructură IT existentă.

Soluții

 

Analiza infrastructurii IT

Majoritatea companiilor, cu sau fără un departament IT intern, au adesea nevoie să înțeleagă cum stau din punct de vedere IT, dacă infrastructura actuală le susține cu adevărat afacerea, dacă și ce anume poate fi îmbunătățit intern, cu ce costuri, dacă merită investiția și ce resurse sunt necesare pentru a ajunge la o infrastructură sustenabilă.

Analiza presupune examinarea și evaluarea infrastructurii IT, a politicilor, operațiunilor și modul în care acestea susțin și dezvoltă activitatea afacerii. Într-un mediu atât de dinamic, este aproape vital pentru întreaga afacere să existe o arhitectură de rețea sigură, care să suporte viitoare implementări tehnologice și să ofere acces permanent și sigur la informații. Astfel, prin evaluarea pe care noi o realizăm, determinăm dacă:

  • infrastructura IT la momentul analizei este complet documentată;
  • sistemele implementate oferă protecție asupra activelor IT din organizație;
  • sistemele mențin integritatea datelor și funcționează eficient, astfel încât să fie realizate obiectivele întregii organizații.

Analiza infrastructurii IT pe care o realizăm se încheie cu un raport care conține arhitectura actuală de rețea, ce este bine, ce nu si ce poate fi îmbunătățit.

Auditare/SAM

Pentru contractele software existente este necesară auditarea proactivă, mai ales in contextul în care se amplifică auditarea pe care o fac producătorii software în mod direct, auditare absolut legitimă în contextul în care achiziția unui produs software se reduce la dreptul de utilizare strict în termenii și condițiile de licențiere EULA, termeni și condiții a căror validitate ajunge să fie cât mai des verificată direct de producătorul soluției software achiziționată de dvs. Nu prețul plătit, ci respectarea termenilor și condițiilor EULA pentru fiecare produs software achiziționat, determină dacă ești sau nu conform, iar legislația în domeniu nu este deloc permisivă.

Recomandarea noastră este să decideți implementarea unui anumit tip de contract de licențiere software numai după ce aveți definit și implementat un program de administrare a bunurilor IT din companie, tocmai ca să implementați un sistem de licențiere software conform, un sistem care vă pune la adăpost în cazul unui audit software anunțat de producător sau chiar de către organizațiile care îl protejează (BSA).

SAM, la un nivel de bază, presupune integrarea resurselor umane, a proceselor și a tehnologiilor astfel încât să fie permisă urmărirea, evaluarea și administrarea licențelor software și utilizarea acestora. Obiectivul unei analize SAM este de a reduce costurile cu investițiile IT, cu resursele umane (implicate în analiza nevoilor,  procurarea,  administrarea  și  urmărirea  acestor  investiții)  și  riscul  inerent  rezultat  din deținerea și administrarea bunurilor software, fără a compromite nivelul de tehnologie și serviciile necesare organizației pentru a opera la un nivel optim.

Companiile care recunosc valoarea unui program SAM și aleg să îl implementeze, au fost capabili să reducă TCO, administreze eficient schimbările de tehnologie, minimizeze riscurile de securitate și să limiteze riscul de neconformitate.

Seminarii licențiere și conformitate software

Am promovat și comercializat sute de contracte de licențiere software, pentru fiecare tip de contract de licențiere fiind nevoie de întâlniri, discuții și analiză IT pentru fiecare client în parte, începând cu departamentul IT și până la top management, cei care trebuiau să aprobe achiziția, pentru fiecare fiind nevoie de ore de adunat informații, explicat și oferit soluții de licențiere potrivite și conforme. Chiar și așa, faptul că angajații se schimbă, termenii și condițiile producătorului software se schimbă, legislația în domeniu este extrem de dură, iar clientul nu are angajat un avocat cu experiență în zona drepturilor de autor/piraterie software, ne-au făcut să înțelegem că este nevoie de seminarii tematice. Le susținem în cadru restrâns sau chiar extins, dar este important ca pe lângă responsabilul IT, să participe persoanele din top management și reprezentanți din departamentele financiar și legal.

Soluții non-standard

Unii clienți știu foarte bine ce au nevoie în companie, au furnizori si soluții standardizate, care au trecut deja prin filtrul analizei tehnice, de securitate și de analiză ROI/TCO. Chiar și așa, de multe ori, în infrastructura clientului apare nevoia unei soluții software/hardware non-standard, pentru care un furnizor bun are nevoie să parcurgă cu clientul etapa de analiză si proof of concept, care se poate finaliza în două moduri:

  • cu livrabil ce conține premisele și soluțiile recomandate pentru nevoia identificată
  • ofertă tehnică și comercială pentru soluția identificată

Soluții existente

Există adesea situații când apare nevoia de auditare pe o soluție software/hardware existentă, deja implementată. Desigur, o analiză cel puțin financiară este recomandată și pentru soluțiile hardware existente, tocmai pentru a înțelege dacă toate beneficiile tehnice și financiare oferite de producător au ajuns cu adevărat la clientul final. Dar, ponderea mare o au soluțiile de licențiere, costul final al acestora versus beneficiile oferite direct de producător/distribuitor pentru clientul final și măsurarea investiției versus nevoia reală. Din lipsa de informații sau chiar din dependența de un anumit furnizor, apar adesea situații când soluția și costul acesteia depășesc cu mult nevoia reală din companie. Banii care se pot salva din astfel de investiții, pot fi utilizați în alte proiecte. Astfel că, puteți acum verifica dacă furnizorul agreat a oferit soluția potrivită, dacă s-a îngrijit de buget și dacă vă oferă 100% încredere și profesionalism.

Abonament lunar servicii Consultanță IT

Conține:

  • analiza cerințelor privind infrastructura IT din cadrul organizației
  • sfaturi privind noile tehnologii și modul în care organizația le poate intregra în infrastructura IT existentă
  • sfaturi privind gestionarea proiectelor IT în derulare
  • tips&tricks privind achziția de soluții SW și HW
  • second opinion privind modul în care este organizată infrastructura IT
  • sfaturi privind analiza de conformitate software
  • propuneri de soluții SW plecând de la cerințele tehnice ale organizației și/sau ale utilizatorului
  • negocierea proiectelor IT cu furnizorii

La un cost lunar de 90 Euro+TVA, abonament minimum 12 luni

Pentru întrebări suplimentare

Nume *

Email *

Subiect

Mesaj

Prin completarea acestui form ești de acord să-ți stocăm datele în baza noastră de date. Pentru mai multe informații citește politica noastră de confidențialitate. Siguranța datelor tale este o prioritate pentru noi. De aceea punem accent pe siguranța sistemelor noastre și nu vom divulga datele tale către terţe părţi, care intenționează să le folosească în scopuri comerciale sau de marketing.

, sunt de acord. FREE FORM FACTORY SRL poate salva datele mele preluate prin acest form.